صحنه ی آزمون

فلسفه ی آزمایش روشن ساختن صدق و توانایی و جوهره ی ناب و قابلیتهای نهفته در انسانهاست . ادعای ایمان و حق جویی در صحنه عمل و در بوته ی آزمایش است که حقانییت و صدق خود را نشان می دهد . از این رو انسانهای والا پیوسته برای موفقیت در امتحان زندگی می کوشند. آزمون نیز بوسیله ی سختیها و شهادت ها و فقدان عزیزان و از کف رفتن مال و جان بستگان یا کذشتن از عزیزترین چیزها انجام می گیرد .
قرآن کریم هشدار می دهد که مردم گمان نکنند با گفتن این که ایمان آورده ایم رها میشوند بلکه باید آزموده شوند همچون پیشینیان تا راستگویان از دروغگویان بازشناخته شوند .
میدان جهاد یکی از بهترین صحنه های آزمون ایمان و اخلاص و صدق انسانهاست. کربلا نیز از شاخص ترین میدانهای نبردحق و باطل بود که صادقان را به حضور و نثار جان می طلبید . بسیاری از آزمون های کربلا مردود شدند. جمعی هم که به حیات ابدی و فوز عظیم دست یافتند شهدای کربلا بودند که نقد جان را در بازار جانان به کف گرفته و با عروس شهادت هم آغوش شدند.
یاران امام حسین علیه السلام که شب عاشورا خود را میان ماندن و رفتن دیدند و با انتخاب ماندن و جنگیدن و شهید شدن در رکاب امام حسین بالاترین امتیاز را در این آزمون حیاتی بدست آوردند. امام نیز صدق و وفای آنان را ستوده و به بی همتا بودن اصحاب خویش همان شب شهادت دادند. ولی آیا همه ی انسانها در لحضه ی انتخاب میتوانند از آزمون رو سفید و موفق بیرون آیند . شیرینی زندگی در انتخابهای عالی و موفقیت در این آزمونهاست .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد