من کیستم؟ چرا هستم؟

                                    بنام خدا

من چیستم‌؟ من کیستم؟ چرا هستم؟از کجا آمده ام ؟به کجا می روم؟ چرا خدا مرا آفریده است؟چرا خدا مرا اینطور خلق کرده است؟با این صورت !با این قیافه!با این شکل وشمایل! چرا انسان؟جیوان نه؟چرا فکر می کنم؟چرا خیال؟ چرا تعقل؟ چرا شکم ؟چرا شهوت؟چرا این جهان؟چرادر زمین ؟چرا در ایران؟در اروپا و آمریکا نه؟چرا در خوشی های آنجا نیستم؟چرا در این شهر؟چرا در مملکت اسلامی؟ اسلام دیگر چیست؟چرا اسلام؟ چرا شیعه؟ آنهم شیعه علی (ع)چراقرن بیستم ؟چرا  سال 138۵ ؟ در این هیاهو وآمدنها و شدنها من چه می کنم ؟کار من چیست ؟وظیفه من چیست ؟مسئولیتم چیست ؟اصلا خدا چرا برای من این همه دشمن قرار داده ؟نفس و نفس و نفس و شیطان  و آمریکا و اسرائیل و صهیونیسم و ...؟ وای خدا چرا؟

 

همه این سئوالات و هزاران سئوالات جورواجور ممکن است هراز گاهی به ذهن مبارک شما هم رسیده باشد یا شاید هم نیامده باشد.آنقدر غرق در خور و خواب و خوشی بودیم آنقدر مشغول شکم شاید بودیم که اگر یک موقعی هم می آمد اعتنایی نمی کردیم آنقدر سرگرمی  و غفلتها بوده که شاید اصلا به این چیزها فکر نکنم

صدا و سیمای جمهوری اسلامی انقدر فیلم سینمایی رنگ و وارنگ ایرانی و خارجی پخش میکنه آنقدر سریال و طنز !!!به اندازه کافی موزیک و آهنگ های به اصطلاح مجاز و مباح می گذارند وهمین کافیه که آدم رو به دنیای هپروت ببرن و آدم به این مسائل  فکر نکنه وچه برسه آهنگهای متفرقه که دوستان خارجیمون برای اینکه سرگرم باشیم می سازند و مجانی برامون می فرستن!!!

 

 

ولی خدائیش یه موقعهایی آدم اصلا نمیتونه از دست این سئوالات در بره و همه ما با این موقعیت در گیر شدیم که یا بهش جواب دادیم یا هم نه بی خیال شدیم  و همین بی خیالیه که  این همه آدم افسرده  را بوجود می آورد.

چرا؟

اما همین قدر بگم که جواب دادن به به این  سئوالات  تکلیف آدم رو توی دنیا و آخرت مشخص می کنه

پس بهتر نیست همین حالا که جوونیم تکلیف خودمون رو مشخص کنیم.بهتر نیست هر چه زودتر همین امروز هم نه همین حالا  از همین حالا به دنبال جواب این سئوالات باشیم .و اگه از همین حالا که بدنبال جواب این سئوالات نرفتیم بدونیم که فردا دیره و اگر فردایی باشه مطمئنا  پشیمان خواهیم شد.

تازه نمیخواد به همه این سئوالات جواب بدیم  اگه بتونیم به 10 تا نه 5تا از این سئوالات درست جواب بدیم بقیه اش دیگه حله حله..

خلاصه اینکه ما که رفتیم دنبال جواب سئوالاتمون شما هم اگه مایل بودید یه  یاعلی  خرجشه

 

حق نگهدارتون.

        اگه خواستین می تونید به سوالات جواب بدین اگه ما هم تونستیم و بلد بودیم جوابتونو میدیم . فقط روی نظرات کلیک کنید. یا online_javad@yahoo.com ایمیل بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد