چگونه بهائیت بوجود آمد

                                                   به نام خدا

    پیغمبر اسلام فرمودند :

((درامت من سیزده دروغگوی بزرگ (دجال) به دنیاخواهندآمدکه همگی ادعای پیغمبری خواهند کرد. ا ما من آخرین پیغمبرهستم وپس از من پیامبری نخواهد آمد)) .    

                           سنن ابو داوود    ج دوم    ص 225  .     صحیح ترمزی    ج دوم    ص 45

                                 بابیه و بهائیه

    بابیه :

بنیان گذار فرقه بابیه سید علی محمد شیرازی است . او در ابتدای دعوتش مدعی بابیت امام دوازدهم شیعه بود و خود را وسیله ارتباط مردم با امام زمان می دانست او ملغب به ((باب)) گردید و پیروانش ((بابیه)) نامیده شدند . سید علی محمد در سال 1235 ق در شیرازبه دنیا آمد . در کودکی به مکتب شیخ عابد رفت وخواندن و نوشتن را آموخت. شیخ عابد از شاگردان شیخ احمد احسائی بنیانگذار فرقه شیخیه بود ولذا سید علی محمد از همان دوران با شیخیه آشنا گردید به طوری که در حدود سن نوزده سالگی به کربلارفت و در درس سید کاظم رشتی که او نیز از شاگردان شیخ احمد احسائی بود حاضر شد . دراین راستا با مسائل عرفانی و تفسیر و تاویل قرآن و احادیث و مسائل فقهی به روش شیخیه آشنا شد .او قبل ازرفتن به کربلامدتی در بوشهر اقامت کرد ودر آنجا به ((ریاضت کشی)) پرداخت.

نقل شده در هوای گرم تابستان بوشهربرروی بام خانه روبه آفتاب اورادی می خواند. پس ازدرگذشت

سید کاظم رشتی میان چند تن از شاگردانش رقابت  بر سر جانشینی افتاد و سید علی محمد نیز در این رقابت شرکت کرد او حتی پای از جانشینی سید کاظم فراتر نهاد و خود را باب امام دوازدهم شیعیان یا ((ذکر))او یعنی واسطه میان امام ومردم خواند . هجده تن از شاگردان سید کاظم رشتی که همگی شیخی مذهب بودند (و بعدهاسیدعلی محمد آنها را حروف حی : ح = 8 و ی = 10 نامید) از او پیروی کردند . علی محمد در آغاز بخشهایی از قرآن رابا روشی که از مکتب شیخیه آموخته بود تاویل کرد وتصریح کردکه از سوی امام زمان(عج) مامور به ارشاد مردم است. سپس مسافرتهایی به مکه وبوشهر

کردو دعوت خود را آشکارا تبلیغ کرد . یارانش نیز در نقاط دیگربه تبلیغ ادعاهای وی پرداختند.پس از مدتی که گروههایی به وی گرویدند ادعای خود را تغییر داد و از مهدویت سخن گفت و خود را مهدی موعود معرفی کرد و پس ازآن ادعای نبوت و رسالت خویش را مطرح ساخت و مدعی شد که دین اسلام مسخ شده و خداوند دین جدیدی همراه با کتاب آسمانی تازه به نام ((بیان))را بر او نازل کرده اوکتاب خودرابرترازهمه پیامبران دانسته وخود رامظهرنفس پروردگار پنداشته است . 

نظرات 1 + ارسال نظر
بیژن جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:34 ب.ظ http://www.bahaicaricature.blogfa.com

دوست عزیزم جناب محمد جواد با سلام به شما و همه دوستداران امام زمان (عج) فرا رسیدن میلاد با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) را به شما و همه شیعیان جهان تبریک می گویم. وبلاگ زیبا و خوبی دارید ممنون که به من سر زدید. به امید موفقیت روزافزون برای شما با اجازه شما رو لینک کردم. منتظر حضور مجدد شما در وبلاگم هستم. یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد